PROFESIONÁLNI AUTORI

Náš tím tvoria vysokoškolsky vzdelaní autori s dlhoročnými skúsenosťami v tvorbe odborných podkladov.

DODRŽIAVANIE TERMÍNOV

Podklady odovzdávame vždy v dohodnutých termínoch, pričom ponúkame možnosť expresného vypracovania podkladov.

100% ORIGINALITA

Všetky podklady sú vypracované ako originál na základe požiadaviek klienta – žiadne plagiáty.

CENOVÁ PONUKA DO 24 HOD.

Do 24 hod. pridelíme autora, ktorý zváži individuálne požiadavky klienta a zašlem cenovú ponuku.

Aj PR článok má svoje trendy. Poznáte ich?

PR článok, teda článok, ktorý okrem pútavých informácii, príbehu či rozhovoru obsahuje aj nenápadne vloženú reklamu, patrí na trhu medzi žiadaný tovar. Bez kvalitného PR sa dnes nezaobíde žiadna oblasť marketingu. Ručne šité šaty, detské knižky, prírodnú kozmetiku, ale aj produkty najúspešnejších korporácií predáva dobre nastavené PR. Medzi jeho základné prvky patrí PR článok.

Ak sa chystáte vytvoriť pútavý článok, ktorý bude spojením zaujímavého textu a vhodne nastavenej reklamy, nezabudnite, že dnešní zákazníci sú uvedomelí a očakávajú moderný a inovatívny prístup. A to aj v prípade reklamného textu. Bez neho sa môže stať, že aj ten najzaujímavejší produkt zostane nepovšimnutý a na trhu prepadne. Aké trendy by ste pri tvorbe PR článku mali poznať?

Dobrý príbeh

Zaujímavý článok nemusí byť dlhý, ale mal by obsahovať niečo, čo by sa dalo nazvať dejovou líniou alebo príbehom. Niekedy stačí úvodný text o tretej osobe, ktorej ponúkaný tovar pomohol vyriešiť problém. Alebo opíšte, ako začal príbeh vášho podnikania.

Mnoho úspešných podnikov robí PR nenápadne, napríklad tak, že uverejní životný príbeh človeka, ktorému ako firma zmenili život. Nenápadná, citlivá a nevtieravá reklama, ktorú dosiahnete pomocou vyvolaných emócií, je niekedy viac ako sto reklamných spotov počas prenosu reality show.

Natívna reklama

Reklama je ošemetná vec. Aj keď je (prirodzenou) súčasťou našich životov, za slovom komerčný, reklamný či ziskový stále tak nejak tušíme ono zlé slovo- nenásytnosť. A to málokto pokladá za dobré.

Mnoho blogerov a youtuberov skončilo dobre rozbehnutú kariéru práve na tom, že sa ich blog či kanál premenil na jednu súvislú reklamu. Ich čitatelia a diváci vytušili, že pre influencera sa stali len prostriedkom zárobku a celý blog pre nich stratil autenticitu. O natívnej, teda prirodzenej reklame, sa u nás hovorí málo. Má však budúcnosť.

Jej úlohou bude vytvárať zaujímavé texty, články a videá šité na mieru zákazníkovi, ktoré mu okrem informácie o výrobku prinesú aj zábavu, zaujímavosti či ho zaradia do niektorej virtuálnej sociálnej skupiny. V tomto sa môžeme učiť aj od slovenských podnikateliek ako Kristína Farkašová či Evelyn, ktoré predávajú v prvom rade rozptýlenie, zábavu a netradičný prístup k životu.

Stručný, prehľadný, štrukturovaný

Je dokázané, že čitatelia nečítajú text na internete rovnakým spôsobom ako v knihe. Nerozčlenený dlhý text dočíta menej ako polovica návštevníkov webu. Ak teda pripravujete PR článok, nezabudnite ho zostručniť, rozdeliť do odsekov a potrebné časti zvýrazniť.

Nebojte sa odsekov, podnadpisov a bez problémov rušte zbytočné slová a vety. Len tak článok získa rytmus a bude sa čítať sám od seba.

Inšpiratívny nadpis a tajomstvo menom SEO

V tomto smere nie je ľahké radiť. Možno len pripomenúť, že trendom ostáva negatívne zafarbenie nadpisov (pozor, nie celý článok!) a čitateľov priťahujú čísla, „bulvár“, mená slávnych osobností a červená farba. Kto by neklikol na článok „Päť vecí, ktoré musíte vedieť pred dovolenkou v Sudáne“ či „Toto tajomstvo skrýval Einstein po celý život“.

SEO, teda najvyhľadávanejšie slová a frázy, ktoré Google vo vyhľadávači uprednostňuje, sú najmä otázkou praxe a citu pre text. Snažte sa uvádzať v článku jednoduché frázy a či už píšete o čokoláde, pleťovej vode alebo spomínate konkrétnu značku, kľúčovým slovom rozhodne nešetrite. Dnes je na webe dostupný SEO slovník, ktorý vám v prípade, že potrebuje osloviť čo najväčšie množstvo zákazníkov, výborne poslúži. Zvyšok je už prax a dobrá slovná zásoba.